יום שישי, 14 ביוני 2013

החשוד המרכזי

לפני כמה ימים הלכתי לבנק שלי (בנק לעובדי מדינה) ,ובטפסים שקיבלתי לחתום עליהם היה כתוב : "עבודה- כנסת ישראל." חייכתי בלב, "מקצוע- מאבטח".
מאבטח?!" שאלתי מופתע ומיד תיקנתי את עצמי-  "כלומר, כל עבודה מכבדת את עצמה, אבל אני לא מאבטח". "לא יודעת" היא ענתה ובחנה אותי במבט מכף רגל ועד ראש "פשוט חשבתי שאתה מאבטח" ענתה, חתמתי על המסמכים והלכתי מפויס במחשבה שהיא לפחות כתבה שאני עובד בכנסת, ואם מאבטח זה מה שנגזר עלי להיות מבחינת הבנק שלי, אני פשוט אקבל את זה בהבנה.

אני מספר את זה כי זה לא הפעם הראשונה שבה אני מרגיש שכנראה יש משהו בפרצוף שלי שאומר לאנשים: "זה לא עוזר פרלמנטרי" וככה זה הולך-

אני עובד כעוזר פרלמנטרי כבר כמעט 4 חודשים, כמו כל חברי העוזרים, שנכנסתי לעבודה נדרשתי לעבור תחקיר בטחוני, הכנתי את עצמי  בהתרגשות לתחקיר, דמיינתי  איך איש עם משקפי שמש וקול נמוך נפגש איתי באיזו סמטה צדדית או בניין במרכז הארץ, שואל אותי עשרות שאלות, מצליב עלי מידע , מחתים אותי על טפסים וכו'.  ביום התחקיר אני עושה את דרכי למשמר הכנסת מתיישב שם במשרד מול פקידה נחמדה, היא שואלת אותי חמש שאלות, מסמנת מה שצריך ושולחת אותי לדרכי: "תיקח היום אישור זמני, תוך כמה ימים נסיים את כלל ההליכים ותקבל את האישור הקבוע" מה זה אישור זמני שאלתי את עצמי בכעס- אישור זמני, זה גם עובד זמני? זה אומר שאני על זמן שאול כאן?

אחרי חודש בכנסת נכנסתי כמו בכל יום, העברתי את האישור במכונה, ולהפתעתי על המסך מופיעה תמונה נורא מכוערת שלי מאיזה בוקר קשה של חורף, כשהעיניים  קטנות  מהרגיל, וכל מה שמסביב נראה גדול יותר, ועל התמונה כתוב באדום ענק "פג תוקף", רגע מביך לכל הדעות. השומרים שהטרדתי את מנוחתם מסתכלים עלי בחשד ואומרים לי "ניתן לך להיכנס הפעם, אבל אתה צריך לברר עם מחלקת היתרים מה קורה עם התחקיר שלך".

כאשר הגעתי למחלקת ההיתרים שאלתי אותם מה קרה, ושאני מוכן שיקראו לי במגוון שמות גנאי, אבל 'פג תוקף' ,זה כבר גדול עלי. הפקידה הסתכלה עלי בעיניים מאשימות, כאילו אני הכרחתי אותה לעבוד במחלקת היתרים בכנסת ואמרה 'נאריך לך את האישור לעוד חודש, אבל התחקיר שלך לא הסתיים.' 'למה?' 'מסיבה טכנית'.

יצאתי משם אכול סרטים שאולי יש לי עבר פלילי שמעולם לא  ידעתי עליו,  חוב למס הכנסה, קנס שלא שולם, האשמה בבגידה, באנרכיזם ומה לא. ומאז אותו חודש, אחת לשבוע אני מגיע בחיל ורעדה לנק' הבידוק  עובר את הביקורת כחשוד מספר אחד של כנסת ישראל  ומחכה לרגע שבוא יעצרו אותי על מעשה שלא עשיתי לעולם.

השבוע אחרי הפעם הרביעית בה נדרשתי לטקס הארכת האישור שלי, החלטתי לעמוד על שלי, ועד שלא אברר מדוע אני צריך לעבור את הסיפור הזה כל פעם מחדש, לא אשקוט. עם כל הכבוד לזה שאנחנו בכנסת ישראל, גם כאן לא יכול להיות כשל טכני כל כך גדול שנמשך כבר ארבעה חודשים.

התקשרתי למחלקת היתרים ודרשתי תשובות, בלהט השיחה אמרתי לה:" אני לא מבין מה הסיפור שלכם, במה אני חשוד? בריגול לטובת איזו מדינה זרה? ונגיד ואני כן, מה אני אדווח לאויבנו מעבר לים? שגם בפרלמנט הישראלי צועקים? שגם חברי כנסת ישראלים ששותים יותר מדי קפה, צריכים ללכת לשירותים?  שגם במזנון הכנסת יש יותר מידי שמן באוכל? מה?!

השיחה הסתיימה בהבטחה שלה שהעניין יטופל עד שבוע הבא. אני מודה שניתקתי את הטלפון בתחושת גאווה, אחרי הכל לא כל יום עובד זמני עומד על זכויותיו.

אסיים בפנייה נרגשת למשמר הכנסת- שומרים ומאבטחים, עובדי מזנון, מנקים וחברי כנסת, לא עוד! אני לא אגיע שוב לשערי הכנסת בראש מורכן,  לא עוד  'עובד זמני  'שפג תוקפו' ואחת לחודש הוא צריך לחדש את עצמו, לא עוד צליל נוראי בכניסה לשערי  הכנסת כאילו פרצתי לבנק. לא אלך שוב ליד הפסיפס של שגאל במחשבה שעלולים לעצור אותי בחשד לתכנון שוד של קודש הקודשים, ואם כבר מדברים, אני  גם רוצה להצטלם שוב, כי התמונה לא מחמיאה לי.


משבוע הבא עובד קבוע- ואני קורא לציבור הדל של קוראי בלוג זה, להיות עם היד על הדופק.

2 תגובות:

  1. א. עוזר בלשכה של מי? אולי מילה מכיוון הח"כ יכולה לעזור
    ב. הצטרפת להתאגדות העובדים? זה יכול להיות ניסיון ראשון (שחייב להצליח, מן הסתם) של הפעלת לחץ ע"י הועד.

    השבמחק
  2. אהלן גיא

    תודה! (:

    1- עוזר בלשכתו של עמרם מצנע
    2- יש התחלה של התאגדות של עוזרים פרלמנטריים בכנסת ואני בימים אלו שוקל את צעדי להכנס לשם (:

    שבת שלום שתהיה
    יואב

    השבמחק